torsdag 29 juli 2010

Torsdag idag igen!

Idag har det varit torsdag och en trevlig sådan.
På morgonen efter frukostkaffet hade vi besök
av Bettan, Linda och Malin.
Blev fika.
Nice : D!
Sedan blev det en tur till Söderköping.
Det var också mycket trevligt.
En kopp kaffe+ hallonpaj på Cafe kanalhamnen
eller vad den nu heter.
Gott kaffe hade dem i alla fall.
Och hallonpajen var inte dum den heller.
Sedan blev det att titta lite i smyckesaffären.
Jag var inte intresserad själv av att
köpa något men systeryster och morsan var.
Därefter åkte vi hem.
Hemma åt jag blomkålsstuvning
och köttbullar som middag.
Inte fel.
Därefter såg jag på TV.
Först nyheterna.
Och sedan en dokumentär om
en flicka med funktionshindret Tourette syndrom
och därefter in treatment och sopranos.
En bra och händelserik dag alltså.
Imorgon åker jag till pappa.
Nice : D!
Dricka öl och grilla hoppas jag.
Och imorgon ska jag som de flesta andra fredagar
till systemet och köpa några pilsner.
Inte fel när det är helg.
Och så hoppas jag på finare väder
nu när man fortfarande har semester.
När man börjar jobba igen kan det
lika gärna vara regn och slask.
Då sitter man väl mest inne gissar jag på.
Eller förresten både och.
En trevlig daglig verksamhet verkar det vara
jag jobbar på.
Nu är klockan 0.42 så snart
väntar kudden.
Efter en lång och händelserik dag
behöver man sova.
Och man vet aldrig vad som händer imorgon.
Den som läser min blogg får veta detta.
Skriver ju varje dag.
Idag hann jag dock aldrig skriva något mitt på dagen
men ni kan säkert gissa på vad det beror på.
Just det jag var fullt upptagen och hade helt enkelt inte tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar