onsdag 14 juli 2010

Recenssion på Cornelis Vreeswijks klassikerskiva.

Jag har ju skrivit en Recenssion på
min brors skiva kanske ni redan vet.
Här kommer en recenssion på en annan skiva.
Cornelis Vreeswijks klassiker.
Betyg: *****
Innehåller följande låtar.
1. Hönan Agda *****
2. Brev från Kolonien *****
3. Polaren per är kärlekskrank *****
4. Somliga går med trasiga skor *****
5. Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta fröken
Cecilia Lind *****
6.Dierdes samba *****
7. Felicia- Adjö *****
8. Grimasch om morgonen *****
9. Vals i valparaiso *****
10. Den glada bagaren i San Remo *****
11. Personliga person *****
12. Dansen på Sunnanö *****
13. Sjuttonde balladen *****
14. Jag hade en gång en båt ****
15. Veronica *****
16. Nudistpolka *****
En mycket bra skiva.
Med musik som du blir glad av att höra.
Jag kommer skriva flera recenssioner på skivor och filmer.
På fredag tillexempel ska jag eventuellt gå på bio.
Då i sådana fall ska jag se filmen Shrek.
Ni vet det där gröna träsktrollet.
Men för att tala mera om den här skivan.
Många tycker att Cornelis skrev så himla fina texter.
Tillexempel Veronica och Balladen om herr Fredrik Åkare
och den söta fröken Cecilia Lind.
De blir man så glad av att höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar