onsdag 28 juli 2010

Flyttar in till en friggebod förhoppningsvis i Oktober!

För er som missat sommarbilderna
på friggebodsbygget.
Så berättar jag nu att jag ska flytta
in till en friggebod förhoppningsvis i Oktober.
Skönt att få ett eget rum när man är på landet.
Ju för sig har jag redan detta.
Men det nya blir ännu bättre.
Självklart kommer jag ha dator där.
Och min salta katten tavla följer med.
Kommer bo som en kung där.
Tro mig.
Sitta på mornorna och bara njuta.
Man behöver ej tänka på att ta hänsyn till någon annan än
syrran som bor bredvid.
Storleken på friggeboden blir 7,5 m2.
Kvadratmeter alltså.
Ni kommer förhoppningsvis att få se
huset på bild när det är färdigt.
Min kamera ska väl funka då får man hoppas.
Bild på rummet lär ni också få se.
Hoppas bilderna blir fina.
Fast det är ju ett tag kvar så ni får vänta
med att se.
Det kanske tar längre tid än så.
Vem vet?
Men i alla fall jag kommer trivas som fisken i vattnet där.
Kommer inte att sakna loftet jag bor på nu.
Men jag trivs här också.
Nackdelen med det är att det blir dövarmt
på sommaren och iskallt på vintern.
Och på friggeboden blir det förhoppningsvis inte iskallt
på vintern och döhett på sommaren.
Och det kommer säkert att finnas fönster man kan öppna
där också det hoppas jag.
Och element så att man inte fryser på vintern.
Jag har inte bestämt tapetfärg ännu.
Men min mamma och min syster tycker inte
att jag ha svart i alla fall.
Därför att det blir för mörkt tycker dem.
Men det lider ju inte jag för.
Eftersom jag trivs i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar