lördag 31 juli 2010

Lördag kväll!

På lördagkvällen blev jag ensam i Tv-soffan och såg på sommarkrysset.
Drack en riktigt god iskall kung.
Jag är kung, kung, kung i baren.
Det är en härlig gammal klassiker av Magnus Uggla.
Åt lite godis och lökringar också.
Imorgon är det söndag.
1 augusti då.
För er som missat nyheterna kan jag meddela
om att tyvärr ska det visas mer reklam i TV från och med då.
Och ända fördelen enligt mig är att man kan gå
och hämta en iskall bärs i kylen.
Men för att tala om kvällen istället.
Grillad fläskkarre och pommes frites.
Gott.
Och en iskall kung.
Lördagar är härliga.
Särskilt semesterlördagar.
Eller har jag fel?
Men i alla fall blev lite kaffe och 2 pepparkakor innan jag satt
och kollade på TV.
Aldrig fel.
Gillar smaken av jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar