onsdag 15 september 2010

Onsdag och ledig mitt i veckan!

Min morgon började med krusbärskräm,
macka och kaffe som frukost.
Sedan gick jag ner till systemet
och köpte ett par bärs.
Den här gången köpte jag Grolsch.
3 stycken goda nederländska flasköl.
Sedan gick jag hem och stekte järpar
och pasta som lunch.
Sedan på eftermiddagen gick jag
en promenad.
Jag köpte lite godis till helgen.
Senare åkte jag och mamma och
köpte färg till min friggebod.
Det blev röd och svart.
Jag envisades med att ha svart.
Mamma var rädd att det skulle bli för mörkt.
Men jag bryr mig inte om vad mamma tycker.
Det är ju jag som ska bo i friggeboden.
Sedan åkte vi till landet.
Där hälsade vi på katterna och Allan.
Maten där ute blev hamburgare med bröd.
Det var gott.
Morgondagens matlåda blir kasslergryta med
creme fraice och ris.
Nu ska jag snart gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar