måndag 6 september 2010

Måndagen den 6:e September!

Jahopp 6 dagar har gått sedan det blev en
ny månad.
Skönt med lite höst.
Eller hur?
Jag tycker det iaf.
Min morgon började med klartext och kaffe.
Efter klartexten och kaffet blev det
lite trädgårdsarbete.
Nice ; D!
Idag plockade vi fallfrukt.
Efter allt energikrävande arbete
satt jag mig vid datorn och googlade på recept som
eventuellt ska göras på jobbet.
Jag hittade några goda rätter.
Som fläsk-pannkaka t.ex.
Efter det så blev det en promenad.
Det är alltid skönt att få röra på
sig lite.
Efter promenaden åt jag min lunch.
Dolmiosås hade jag idag.
Gott ; D!
Efter maten blev det lite kaffe.
Efter kaffet pysslade vi lite.
Jag målade en teckning med kaffebröd och en
teckning med en halloweenmask.
Vi kom in på halloweensnack när vi satt och käkade.
Efter målandet plockade jag ur diskmaskinen på jobbet.
Efter diskmaskinsplockandet åkte jag hem och
drack kaffe och åt en nektarin.
Gött ; D!
Sedan efter det åkte vi till stugan.
Där stekte vi korv och kokade varm choklad.
Mums ; D!
Efter det så åkte vi hem
och där stekte jag blodpudding.
Lithells.
Den är en riktig klassiker.
Söt smak men ändå god.
Jag tror blodpudding är godare än palt.
Fast palt har jag förstås inte smakat.
Så man vet ju aldrig jag kanske tycker
att palt är lika gott.
Folk tycker ju olika om mat så.
Man får prova någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar