måndag 13 september 2010

Måndag idag igen ; D!

Jahopp då börjar en ny arbetsvecka.
Konstigt att helgerna går så fort.
Men jag ska inte klaga för det har varit
en bra dag idag.
Min morgon började med kaffe och klartext.
Efter kaffet och klartexten spelade vi bingo.
Jag vann.
Efter bingot åt jag min matlåda.
Blodpudding hade jag idag.
Efter maten blev det lite rast.
Efter rasten gjorde jag vaktmästerijobb.
Tömde papperskorgar och vattnade törstiga blommor.
Bra jobb ; D!
Efter allt detta blev det en
kopp kaffe och en bit äpplekaka.
Hembakad och fri från både konserveringsmedel
och färgämnen. Bra va?
Jo då sunt och bra.
Det är riktigt att man äter nyttigare
kaffebröd när det är hembakat.
Hemma sedan tog jag kaffe och glass.
Gött ; D!
Efter glassen tog jag det lungt.
Kvällsmaten idag blev MC Donalds
med big mac § co.
Hamburgare, pommes frites och cola.
Imorgon har jag köttfärsjärpar, sås och potatis
med mig som matlåda.
Gött ; D!
Och tisdag imorgon och då blir det
besök hos min kompis Adam.
Vi ska käka lite chips och eventuellt spela lite kort.
Trevligt ; D!
Vi har det gött ibland.
Trots vardag.
Man får inte ha det för gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar