fredag 3 september 2010

Fredag idag igen ; D!

Jahopp då var det fredag igen.
Min arbetsdag började med skrivande på novellen
som jag precis har skrivit färdigt.
Efter allt skrivande blev det kaffe med kollegorna.
Idag råkade jag dock spilla när jag bryggde kaffe.
Klantigt va?
Jo då men problemet var att jag inte hade satt i
kaffebryggaren ordentligt.
Vad knasig jag är ibland.
Efter kaffet fortsatt jag att skriva.
Till lunch åt jag kassler och färskpotatis.
Mums ; D!
Speciellt färskpotatisen är grymt god
och egenodlad.
Jag tycker väldigt mycket om färskpotatis.
Efter maten körde vi en rolig lek på jobbet.
Den är en lek då vi säger t.ex hamburgare
så ska nästa man säga det första han
eller hon tänker på när han/hon hör ordet.
Buskul och busenkelt.
Prova själva.
Bara fantasin sätter gränser.
Efter allt roligt vi hade fortsatt jag att skriva.
Men rättade bara lite stavfel då.
Efter det gick jag hem och slappade.
Nice ; D!
Ikväll blir det makaronipudding som middag
och paj som efterätt och som efterefterätt
blir det nötter.
Jag ska ha så gott ikväll.
Och en mörk bärs också ska jag dricka.
Zietgeist.
Den hoppas jag är riktigt god.
Jag gillar ju de flesta lite mörkare bärs
så den borde jag gilla.
Nu önskar jag er alla en trevlig fredagskväll.
Häll upp en öl eller ett glas vin
och njut av ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar