torsdag 24 februari 2011

Utflykten idag ; D!

Idag som sagt åkte vi
med bussen till brunneby och cloetta chokladfabrik.
Riktigt nice ; D!
Trevliga arbetskamrater, bra snack om känslor och
annat+ lite färdmusik.
Vad köpte jag då?
Jo 1 paket vetemjöl 5 kg.
3 askar punchchoklad från cloetta.
1 flaska mjöd.
1 påse kexchoklad blåbär ifrån cloetta.
1 påse salty salmaik licorice.
1 påse kannonsalt.
1 påse licorice original.
2 påsar mandelbiskivier.
1 burk fetaost.
1 paket hårt bröd med morötter.
1 ask kakor med choklad inuti.
Jag tror att jag redan sagt allt.
För er som undrar hur kexchokladen med
blåbärssmak smakade?
Original är betydligt godare tycker jag.
Blåbärs-kexchokladen smakar lite för mycket
blåbär för att vara en choklad.
Choklad ska vara lite mera kakaosmak
eller med mycket nötter i.
Och en sista sak att berätta om utflykten.
Vi stannade i Linköping och åt pizza.
Det blev en riktig starking.
Alltså El paso med tacosås,
köttfärs, taco kryddmix, jalapeno,
färsk vitlök och lök.
Ingenting för fegisar ; o!
Imorgon bjuder jag jobbet på tårta.
En alldeles hembakad utan E-nummermärkning.
I färdiga tårtbottnar ska det tydligen finnas
massor av E-nummer.
Inte för att vara noga men man mår bättre
av att äta en tårta som är utan konstigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar