söndag 27 februari 2011

Imorgon börjar allvaret igen ; o!

Nu har en härlig helg gått.
Jag har spelat bingolotto.
Lotten får den här gången rättas imorgon.
Kunde inte se hela programmet på grund
av våran tröga digital-tv box.
Förr hade man ju kanaler som ingick
i hyran men nu finns bara några som ingår i hyran.
Imorgon är det jobb igen.
Jag tycker helgerna kunde vara lite längre.
Inte för att jag ogillar att jobba men
jag behöver fritid.
Inget får man gjort på måndagar.
Dagarna är långa men på vardagarna
bestämmer man väl 50% av livet själv.
Tänk om man vore pensionär eller arbetslös
då skulle man få bestämma mer själv
men inte mycket pengar skulle man ha då.
Så egentligen är jag glad att
jag har en daglig verksamhet att gå till.
Att bara vara hemma skulle säkert göra mig isolerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar