söndag 20 februari 2011

Fyller år på tisdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ; D!

På tisdag är det ingen vanlig dag
för det är Emils födelsedag hurra, hurra, hurra.
Hoppas ni läser detta inlägg noga.
På tisdag är det min födelsedag.
Mamma och jag ska baka en tårta.
Och inte vilken tårta som helst
utan måntårta.
En god mandeltårta med smörkräm på.
Ganska lätt att göra.
Man gör en tårtbotten på mandel,
smör och socker och sedan gräddar
i ugnen.
När tårtan kallnat ska man ha
på smörkrämen.
Innehållande grädde, smör,
socker och ägg.
Jag kan ju tyvärr inte receptet i huvudet
annars hade jag kunnat skriva upp det här.
En tråkig sak är att jag jobbar då.
Men vad gör det förresten?
Då kanske jag får gratulationer ifrån
jobbet.
Huvudsaken är att födelsedagen blir bra.
Och jag utgår ifrån att den blir bra.
Födelsedagar har man ju dessutom bara
en gång om året.
Så det viktigaste är att födelsedagen blir bra.
På FB får jag säkert massor av gratulationer dessutom.
Det fick jag iaf förra året.
Och jag hoppas på att farsan
ringer och grattar mig.
Han säger ju å andra sidan grattis
när vi ses på fredagen sen
men ändå.
Jag tycker alltid det är kul
när människor säger grattis till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar