fredag 27 augusti 2010

Fredag idag och 2 goda Bellman

Jahopp då var det fredag igen.
Min morgon började med frukost och kaffe
tillsammans med brorsan.
Sedan gick jag iväg till jobbet.
Jag fortsatt att skriva på min novell.
Sedan blev det lite 10-kaffe.
Till lunch åt jag min egna tillagade
rätt Köttfärssås ala Spjut.
Den var riktigt god ; D!
Sedan hade jag rast och drack lite mera kaffe.
Efter kafferasten fortsatt jag att jobba lite.
Sedan efter jobbet gick jag hem.
Jag gick ner till bolaget och köpte några bärs.
2 bellman, 1 blågul och 1 Carlsberg.
De är goda sorter.
Särskilt Bellman.
Den är god och har en styrka på 6,0.
Så om ni är känsliga mot alkohol var försiktiga.
Drick 1 eller 2 går bra men om ni
dricker mera blir ni nog lite snurriga i huvudet.
Sedan blev det buzzmatch med brorsan.
Han vann över mig alla gånger.
Till middag idag åt jag kycklinggryta ala Anette.
Den är riktigt god och den blev med en Bellman 6,0
till maten.
Det är aldrig fel.
Nu är klockan 22.39 och jag surfar runt lite.
Imorgon ska jag spela lite mera buzz med brorsan.
Det är absolut aldrig fel.
Och så blir det blågul och Carlsberg på ölmenyn.
Inte fel det heller.
Ha det bra nu.
Jag skriver förhoppningsvis något mera imorgon
redan på förmiddagen.
Annars blir det på kvällen.
Eller vid midnatt?
Jag skriver när jag har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar