tisdag 3 augusti 2010

Besöket hos Joakim och Märthy idag!

Det var mycket trevligt att besöka Joakim och Märthy idag.
Det var evigheter sedan.
De bjöd på cocoskaka.
Maten blev köttbullar, potatis och bearnaisesås.
Sedan har jag spelat bowling.
Joakim vann.
Det var kul att spela bowling.
Maten var god och fikabrödet också.
Nästa gång kanske det är dags för Joakim
och Märthy att besöka mig?
Jo det blir det nog.
Alltid kul att umgås lite.
Och lite buzz blev det också.
Joakim vann flest gånger där.
Nu har jag käkat sill och potatis som middag.
Och tittat på sopranos och druckit te.
En trevlig dag idag.
Betyget blir 5 poäng av 5 möjliga.
Och imorgon är det onsdag.
Kanske inte en riktigt lika rolig dag
men vem har sagt att man måste ha kul jämt?
Livet består både av roliga saker och tråkiga saker.
Men på torsdag blir det i alla fall stan med syster yster.
På fredag bärs.
Märthy tipsade idag om att jag skulle prova
Guinness.
Och om den inte är god så får Allan köpa den av mig.
En bra deal.
Kommer väl uppdatera mera imorgon.
Nu är klockan 0.08 så snart väntar kudden.
Imorgon behöver jag dock inte gå upp klockan 9.00
men ändå jag har varit vaken i över 15 timmar nu så.
Och det är skönt att krypa ner under täcket och tänka
på roliga saker.
Och eventuellt drömma något man kommer ihåg.
Vem vet?
Imorgon är det bara 5 dagar kvar på min underbara semester.
Så underbart är kort alldeles för kort.
En gammal melodi av vem?
Hoppas alla ni har haft en trevlig semester.
För det har jag nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar