torsdag 3 mars 2011

Studiebesök på Fysett gym idag ; D!

Idag gjorde jag och mitt jobb
studiebesök på fysett gym
som ligger mittemot ÖB.
En trevlig träningslokal
med mycket maskiner och
lugn miljö.
Fanns även fikarum
där kaffet dock kostade 5 kronor
men om suget sitter in är det värt
de där 5 kronorna.
Och några trevliga personal fanns där också.
Fysett är ett gym som jag skulle kunna
tänka mig att träna på så där 1 gång/vecka.
Mer om så är nog lite för mycket.
Jag tränar ju hårt på tisdagar när
det både är bageri och bad
vilket jag verkligen känner mig stolt över.
Man ska vara stolt över sig själv.
Inte bara för matlagningen och självständighetens skull utan också för att man försöker träna mycket.
Och jag ska nog kanske börja att tänka på att äta mindre godis?
Jag väntar dock ett litet tag till eftersom jag köpt
ett berg med godsaker ifrån cloetta.
Livet ska inte behöva vara för svårt.
Vissa människor överdriver verkligen.
Och överdriva är inte bra.
Lagom är helt klart bäst.
Men tyvärr tycker jag dock att det är
svårt att veta. Vad är lagom?
Lagom är väl helt enkelt mitt emellan
lite och mycket.
Och ett mycket märkligt typiskt svenskt ord.
Jag tycker att det är mycket konstigt att
det finns ord som konstigt nog inte går
att översätta till tillexempel engelska.
Och även att det finns ord i
svenska ordlistan som knappt går att förklara
vad det betyder.
Tillexempel ordet studiebesök
är ju inte riktigt som det låter.
Det är ett besök man gör för att
se hur det funkar på andra arbetsplatser.
Och ordet studie vet jag knappt vad det kommer ifrån ens.
Man säger ju studiebidrag tillexempel och det har
med skolan att göra vill säga.
Ett annat ord jag också tycker är konstigt
är ordet sjukgymnast.
Han eller hon jobbar inte med sjuka människor.
Utan människor som behöver hjälp med att träna
fysiska aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Jo Emil en sjukgymnast jobbar med människor som är sjuka i sina leder,ryggar axlar mm. Det är en sjukdom det också.
    Hoppas du haft en toppen vecka men nu måste vi ses snart.

    SvaraRadera
  2. Det är en sorts sjukdom Märthy! Det har du rätt i! Veckan har varit okej mycket att göra bara! Vi måste ses snart! Mvh Emil!

    SvaraRadera