tisdag 8 mars 2011

Jobb på bageriet+ bad idag ; P!

Idag har jag jobbat på bageriet.
Jag fick köra plåt och papper.
Många plåtar blev det.
Jag undrar varför.
Kan det kanske vara så att
det behövs extra mycket eftersom
det är semletisdagen?
Ja det är inte bara ni som är nyfikna.
Det kan vara det om inte något annat.
På eftermiddagen blev det bad.
Och på jobbet senare blev det
en semla.
Jag kunde tyvärr inte köpa någon semla
ifrån bageriet eftersom de laktosfria semlorna var slut.
Det är värst vad det går åt.
Det fick bli chokladbollar istället.
Och de är ju ungefär lika goda om inte godare.
Imorgon blir det matlagning på jobbet+ något mer.
Slutar ju tidigt imorgon pgav att mina handledare
har personalmöte.
Funderar på om man ska bege sig till bolaget imorgon
eller om man ska vänta tills på fredag?
Jag tycker ju det är mycket folk på bolaget
på fredagarna.
Och det kan jag ju förstå varför.
Folk vill ha sin vinflaska eller öl
till helgen.
Eller så har vissa fest?
Vem vet?
Nu tror jag nog att kudden väntar snart.
Det kanske är en tuff dag imöra? Asg.
Eller jag får se imorgon.
Jag är inte orolig iaf.
För att det blir som det blir ibland.
Bättre att ta dagen som den kommer istället.
Annars vore det tråkigt.
Och man kan ju inte ha det roligt jämt.
Den här dagen har varit lite si så där pgav
trötthet.
Kunde inte sova natten innan men jag
behöver inte avslöja varför.
Jag vill bara skriva positiva saker idag och inget
negativt.
Folk vill ju bara läsa positiva saker.
En del negativa saker är dessutom
sekretessbelagda.
Så därför försöker jag bara att
få med det vettigaste.
Jag kan berätta en annan sak.
Jag är ledig på fredag.
Blandade känslor om detta.
Jag gillar ju att gå till mediaverkstaden
men det är ändå skönt att vara ledig och slappa.
Eller ska man ringa en vän?
Ja vi får se vad jag gör.
Något måste jag hitta på iaf.
Ta en kaffe på staden kanske?
Och sedan titta i affärer.
Sitta hemma hela dagarna är ju
inte bra.
Lite ute måste man vara också.
Är man inne hela dagarna blir
man lätt isolerad eller instängd.
Så då är det bättre om man har något bestämt.
Eller rättare sagt planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar