måndag 7 mars 2011

Gjorde ett misstag i matlagningen idag ; O!

Idag gjorde jag ett misstag i matlagningen.
När jag kokade couscous brände det fast.
Berodde på att jag kokade på för hög värme.
Det är ju ett misstag alla kan göra.
Så det får bli pasta till matlådan istället.
Nästan gång får jag väl be om lite mer hjälp när jag kokar couscousen.
Pasta är mycket lättare att koka.
Couscous är säkert lätt också men det
gäller att veta hur man gör.
För hur roligt är det att bränna fast?
1 av 10 möjliga.
Eller kanske till och med mindre än så 0.
Jag känner ju till att många människor
gjort misstag på bearnaisesås.
Och det är ju svårt att göra så det
förvånar mig inte.
Jag gjorde iaf en suverän köttfärssås.
Med krossade tomater, grädde, oregano,
citronpeppar, salt och svartpeppar.
Och lite fetaost i.
Köttfärssås är jag ju om ni
inte redan visste det en riktig
hejare på att göra.
Så det är absolut inga problem.
Ikväll blir det halv åtta hos mig,
familjen annorlunda och även en unge i minuten för min del.
Och lite varm choklad kanske?
Vem vet?
Och imorgon blir det bageri och bad på schemat.
Och hemma lite ledig tid.
Adam Astemenko kanske kommer?
Han brukar ju ofta ringa på
hos mig på tisdagar.
Det tror jag kan vara för att
han inte är upptagen på tisdagar.
Han har ju lite annat att göra han också.
Så ni får ha en fortsatt trevlig kväll.
Jag kanske skriver lite mera senare.
Vem vet?
Dagen är ju inte slut ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar