tisdag 9 november 2010

Tisdag och jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har det varit tisdag.
En härlig sådan.
Jag har jobbat på bageriet.
Städat där.
Nödvändigt ont. ; D!
Jag tycker inte det är
ett ont måste.
Det är ett gott måste.
Tänk er själva hur mycket bakterier vi
skulle få om vi slutade städa.
Bra att tänka så.
Jag har även handlat långfraskor
och chokladbollar från bageriet.
Sedan åt jag lunch.
Ugnsstekt falukorv och potatismos.
Och gjort på äkta potatis också.
Alltså hemodlad.
Efter maten hade jag rast.
Vi spelade buzz då.
Efter buzz blev det utflykt med den
nya bussen.
En Renault Traffic.
Rebecca var chaufför.
Vi andra passagerare.
Bra va?
Skönt att inte behöva styra massa
spakar och grejer själv.
Särskilt inte en tisdag när man är
så trött.
Efter utflykten drack jag eftermiddagskaffe.
Sedan fick jag reda på att jag har 19 dagars
ledighet under jul. Alltså 19 dagars julsemester.
Inte alla människor som får ha så mycket semester.
Särskilt inte ni som jobbar inom den öppna arbetsmarknadsvärlden.
Tur man jobbar inom daglig verksamhet då
så att man får lite extra ledighet.
Den här kvällen har jag sett på halv åtta hos mig.
Det var hos en tjej som hette Lisa som var 22 år gammal.
En duktig kock vill jag säga.
Höga poäng och god mat.
Räkcoctail, lamm med böncreme och
chokladfondant.
Inte fel.
Och lite skumpa.
Alkohol brukar det visst bjudas på.
Poängen hon fick idag var 26 poäng.
Det är höga tycker jag.
Nu ska jag logga in på FB lite.
Och sedan tror jag att kudden väntar.
En ny dag imöra också.
Med matlagning på jobbet samt köttbullerullning hemma.
Hårda bandage här minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar