måndag 18 april 2011

Varmt väder, solsken och semester på g ; D!

I solen visar termometern 35 graders värme.
Nästan så att man kan bada.
Även om sjövattnet säkert
inte har värmts upp ännu.
Vi har ej tagit fram poolen
så man får ha tålamod.
Nu har jag några dagars ledighet att
njuta av.
Nice ; D!
Nästa vecka skulle vi visst äta
påsktallrik med jobbet på tisdagen.
Det blir gött.
Ikväll blir det mamma byter bo
och lite svenska lättsaltade lantchips.
Gött är det semester så är det.
Imorgon tror jag att jag ska gå
en eller två långpromenader.
Man får passa på när man väl är på landet.
I staden tröttnar man efter en stund.
I veckan blir det att på onsdagen åka in till
city och handla några öl på bolaget.
Några påsköl blir det säkert.
Annars hoppas jag veckan bjuder på grillat.
Vi kommer i sådana fall grilla kycklingfileer.
Men tyvärr ingen sås eftersom vi glömde att köpa det.
Vi får hitta på något annat gött.
Ha en fortsatt trevlig vecka alla arbetare.
Bli inte allt för avundsjuka när ni läser
mina statusuppdateringar på FB eller
inläggsuppdateringar här på bloggen.
Ni får semester ni också.
Och har man semester ska man njuta av livet.
Annars kan det kvitta.
På min sommarsemester lär det bli
att umgås med vänner när man har tid.
Annars blir det att njuta av livet på landet.
Bara man inte blir för isolerad.
Det kan man lätt bli efter ett tag.
Fördelen med att bo i staden är ju att
man kan gå ut och fika,
ta stadspromenader och träffa vänner
på ett helt annat sätt.
På landet tar man förstås
dagen som den kommer.
Ikväll ska jag även äta
tacopaj som är köpt på konsum vid
nya torget.
Eventuellt ta lite fina bilder här ifrån
landet o.s.v.
I helgen ska jag fira påsk hos pappa
och då lär det bli några iskalla bärs och
lite hemlagad påskmat.
Söndagen bjuder på bingolotto.
Och lite påskgodis hoppas jag
man får i påskägget.
Eller annars får jag handla ett själv.
Annars är det inte påsk enligt mina synpunkter.
Påskägg och påskmat är det viktigaste.
Annars är det inte påsk så det så.
Äggen på morgonen är inte lika viktiga.
Hoppas ni får en trevlig kväll nu.
Jag ska iaf ha det.
Jag ska försöka njuta så mycket
som jag bara kan.
Om 8 dagar börjar allvaret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar