onsdag 6 april 2011

Ledig idag ; D!

Gud så skönt det är att vara ledig.
Sovmorgon till 9.45,
shopping på bolaget.
1 falcon, 1 jenlanin och 1 opigårds
spring ale.
I eftermiddag väntar en kurs
sedan blir det att laga mat.
Lax i ugnen med sweet chilisauce och nudlar.
Rena rama thaimaten.
Och snart ska jag värma korvgryta
och pasta som lunch.
Skönt att inte alltid behöva laga
någon mat.
Man får slappa lite när man
inte är ledig så ofta.
Om ni undrar varför jag är ledig förresten
så beror det på att min personal är på brandutbildning.
Tur jag fick chansen att vara ledig.
Jobba gör jag för att jag måste
inte för att jag vill.
I sådana fall ska det vara något extra roligt
att göra på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Nu ljuger du lite personalen var bara borta på em. Joakim var där till halv ett.....hihi.
    Men det kan vara skönt att få sova lite extra.

    SvaraRadera
  2. ; P! Jo jag ljuger lite grann.
    Jag trivs ju med din son iaf.
    Jag vill komma någon vart
    så jag tycker som jag tycker.
    Tack för den kommentaren <3
    Den värmer lite asg!

    SvaraRadera