onsdag 6 april 2011

Lista på tv-program jag inte vill missa ; D!

Igår kväll blev jag lite besviken.
Inget halv åtta hos mig.
På grund av den där fotbollen
vissa människor inte kan
låta bli att glo på.
På torsdag är det du är vad
du äter igen.
Vem vill missa det?
Anna Skipper som är programledare och
näringsexpert för det programmet
rycker ut igen.
Hon blir rasande när människor inte
ens kan skala potatisen och behöver
all motion dem kan få.
Hon är lite elak men rättvis också.
Alla dessa intryck har jag redan fått
ifrån reklamen på tv4+.
En av deltagarna trycker tydligen i sig
480 hamburgare på ett år.
Det är helt sjukt.
Jag äter ju själv ungefär 10 hamburgare om året.
Så inte ens varje månad.
Det blir kul.
Och ikväll är det Sveriges mästerkock på TV.
De är också rätt hårda men rättvisa.
I Sveriges mästerkock måste man inte bara
kunna laga god mat.
För att du ska kunna vara med där
måste du också kunna tåla stress.
De har endast 40 minuter på sig att laga
en rätt ibland.
Och att bara skära tar ett tag.
Så jag skulle nog inte vilja vara med i
Sveriges mästerkock jag tycker det är
jobbigt att bara tänka på att
passa en tid till att göra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar