söndag 10 april 2011

Jobb imöra igen!

Slut på det roliga.
Imorgon börjar allvaret igen.
Upp 7 på morgonen.
Äta frukost, borsta tänderna,
klä på sig och gå till taxin.
Hoppas dagen blir bra på jobbet.
Det går i perioder.
Ibland är det ganska bra ibland
mindre bra.
Och ibland är det mitt emellan.
Det beror framför allt på humöret och
vad jag har för lust att gå och jobba.
Man kan inte alltid få som man vill.
Som vuxen har man ju måsten och inte måsten.
Man måste t.ex städa och diska även om man inte vill.
Och likaså laga mat och tvätta.
Jag bara tar allt det där som ett exempel.
Nu ska jag snart släcka ner internet.
Jag ska bara kolla läget en snabbis på fejjan.
Där händer det saker hela tiden.
Jag ska nog ta det lungt imorgon.
Laga hemmagjord köttfärssås och
lite annat skoj kanske?
Annars är det hundarna som kommer till jobbet imorgon
och lite utejobb.
På måndagar är det stressigt på jobbet.
Men stress har ju alla människor vad jag har förstått iaf.
De som har det värst är nog ändå kockarna som ska
passa tider till att laga mat till restaurang-gästerna.
Eller städerskor som måste städa olika verksamheter
under en viss tid.
Ja alla arbetsplatser har mer eller mindre stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar