torsdag 21 april 2011

Gläds över att internet äntligen funkar igen ; D!

Igår var min dator jävligt trög
måste jag säga.
När jag väl kopplade upp
det mobila bredbandet så
funkade det 1 sekund sedan la det av.
Nu är det bättre igen.
Och jag kan äntligen blogga och
surfa runt på andra webbplatser.
Kvällen bjuder på grillat
med fläsk-kotletter, potatis och
chilibearnaisesås.
Vad kan bli bättre?
Jag önskar er förresten en glad påsk.
För snart är det påskafton.
Endast 2 dagar kvar.
Och jag har inhandlat påskbärsen.
Lite godis hoppas jag att
man får i påskägget.
På guldkvällen med bingolotto vill man gärna ha
lite godis.
Och kanske några chips också.
Det är ju bara påsk 1 gång om året
så vem har sagt att man ska
vara nyttig då?
Ja du det är nog bara Anna Skipper som tycker det.
Och några andra renlevnadsmänniskor kanske också
tycker det.
Men jag tycker att vid speciella tillfällen
får man äta hur mycket godsaker man vill.
Det är min åsikt alltså.
Vill ni förresten veta vad för ölsorter jag köpte till påskhelgen?
Jag handlade en Falcon 5,2 till långfredagen,
en påskale 5,7 och 2 Mariestads påsköl till påskafton.
Hoppas det sitter fint.
Lite jansson och andra läckerheter
håller jag även tummarna för att det serveras
hos farsan i helgen.
Och lite sill vill man gärna ha också.
+ prinskorv, hemlagade köttbullar och
ja jag vet inte allt vad det finns för läckerheter
som kan serveras på påskbordet.
Ett annat exempel kan ju vara gravad lax
och revbenspjäll.
Och så hoppas man naturligtvis på att
man får en snaps också men inte vilken snaps som helst.
Det ska vara en god sort och ingen äcklig snaps.
Jag kommer inte ihåg vad för sort jag fick på
julbordet hos pappa men det var iaf en sort
jag aldrig någonsin mer vill ha hört talas om ens.
Så otäck var den alltså.
Ha en fortsatt trevlig skärtorsdag nu.
Är du ledig?
Ta en kall öl och tänd grillen iaf du bor i villa.
Bor du lägenhet?
Ta en kaffe någonstans och njut av tillvaron.
Jag ska kanske förresten ta lite kaffe något
senare på dagen.
Vi har några dammsugare hemma.
Alltså punschrullar.
Imorgon är det långfredag.
Det ser jag fram emot.
Kanske något bra på TV på långfredagen.
Och så hoppas jag också att pappa
fixar lite grillat då.
Att grilla på långfredagen är ju
inte helt fel.
Det sitter som ett fläsklägg minsann.
Idag tror jag att jag ska ta en långpromenad
eller två.
Det kan man behöva efter att ha
suttit stilla hela dagen igår.
Och i helgen ska det ju frossas godsaker
så man behöver röra på sig innan dess.
På påskafton har man säkert inte heller tid
att röra på sig när det är
en dag man ska umgås på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar