söndag 10 april 2011

Intervju med mig själv ; D!

Hur gammal är du Emil?
Jag är 21 år.
Vart bor du någonstans?
Hos mamma i Norrköping.
Okej, vad gör du om dagarna?
Är på Daglig verksamhet 5 dagar i veckan.
Två olika ställen. Trivs tyvärr mycket bättre
på deltidsjobbet på fredagar.
Okej, vad ska du göra nästa vecka?
Jag ska försöka hitta en ny mobil,
jag ska annars ta dagarna som dem kommer.
Hur många syskon har du?
En storebrorsa och 1 storasyster.
Okej, hur gamla är dem?
Syrran blir 23 och brorsan är 25 år.
Har du några husdjur?
Japp 2 katter. En randig katt som heter Taigon
och en svart katt som heter Salta katten.
Vad gör du på fritiden?
Surfar på nätet, umgås med vänner,
fikar, spelar buzz och tar promenader.
Har du några specialintressen?
Japp det har jag.
B.la matlagning, Facebook,
Musik, bra filmer och
geografi.
När började du dricka kaffe?
Som 17-åring på gymnasiet.
Känner mig otroligt stolt över detta.
Okej, varför är du stolt?
Jag känner att jag vill vara vuxen och
det är socialt när man har kompisar och
familj som dricker kaffe.
Röker du?
Nej tänker aldrig börja.
Vad gör du när du är rastlös?
Läser en bok eller surfar på internet.
Dricker du någon alkohol?
Ja gärna några pilsner ibland.
Vad har du för favoritmat?
Jag tycker om allt egentligen.
Men blodpudding, thaimat, pizza,
korv stroganoff och köttfärssås
är några av mina favoriträtter.
Vilken är din favoritfilm?
Jag gillar i rymden finns inga känslor,
Cornelis, Drag me to hell och andra skräckisar.
Vad har du för funktionsnedsättning?
Jag har Autism och lindrig utvecklingsstörning.
Har du någon sjukdom?
Nej jag är fullt frisk.
Vilken musik gillar du?
Ja du bra fråga. Jag tycker om det mesta egentligen.
Men Cornelis, eldkvarn, Petter och schlagermusik sitter fint.
Vad vill du göra i framtiden?
Jag vill arbeta på någon bra daglig verksamhet
och jag vill börja läsa på Komvux.
Vill utvecklas och vara självständig.
Någon nytt du vill lära dig?
Ja åka buss själv och kunna åka iväg på
roliga saker på egen hand.
När ska du börja träna på att åka buss själv?
I maj 1 gång per vecka.
När ska du flytta hemifrån?
Så fort jag hittar något bra ställe att bo på.
Vad gör du när du är ledsen?
Svårt att bota depression.
Det brukar gå över att sig självt.
Vart gick du på gymnasiet?
Jag gick på Lennings med några trevliga kompisar.
Jag tycker det tråkigaste med skolan var att
rasterna var för långa.
När ska du åka utomlands?
Ja du det får vi allt se.
Skulle du vilja åka till Spanien?
Ja gärna. Men inte i mitt i sommaren
eftersom värmen är så jobbig.
Beskriv dig själv.
Glad, positiv, självständig,
social, envis, rolig,
allmänbildad och
intelligent.
Varför är du intelligent?
Jag gillar att läsa i faktaböcker och
använder internet till att ta reda på nya saker.
Har du mycket kompisar?
Ja många ifrån mediaverkstaden och
mycket kompisar på sociala nätverket FB.
Vilken sport gillar du mest?
Ingen.
Har du någon allergi?
Ja ibland undrar jag om jag är
smått allergisk mot pollen eftersom snuvan
ofta kommer på våren.
Annars är jag lite känslig mot laktos.
När fyller du år?
Jag är född 22 februari 1990.
Vilken årstid föredrar du?
Jag gillar egentligen alla årstider
men vintern och sommaren har mycket
aktiviteter att erbjuda.
Gillar att bada, äta glass och
snön är vacker.
Har du någonsin varit förälskad?
Ja under mina år på gymnasiet ett tag.
Vem var du förälskad i?
En tjej.
Vad har du för favoritgodis?
Jag gillar det mesta.
Men choklad och lakrits i
måttliga mängder är nog godast.
Finns det någon speciell dag på året du gärna inte vill missa?
Ja det är julafton och födelsedagen.
Varför är julafton och födelsedagen så himla viktig för dig?
Jag får paket och så tycker jag det är gott med julmat och födelsedagstårta.
Sedan hur många år sedan tillbaka har du bott i Norrköping?
Ända sedan 2003 och innan dess bodde jag i Finspång.
Vad har du för favoritdjur?
Katter är bästa djuret.
Vad har du för utbildning?
Ingen gått på gymnasiet bara.
Skulle du vilja utbilda dig till något då?
Nej jag är nöjd med att jag gått på gymnasiet.
Beskriv ditt utseende.
Jag är 1,76 cm lång
och har brunt hår.
Lite rund om magen men annars rätt så
normalviktig.
Vad brukar du ha för kläder på dig?
Vanligtvis T-shirt, jeans och underkläder inkl strumpor.
Vad brukar du se på för tv-program?
Allt möjligt men du är vad du äter,
lyxfällan och halv åtta hos mig vill
jag helst inte missa.
Vad ska du äta för middag idag?
Potatisgratäng och rostbiff.
Annars, vad händer ikväll?
Ja du ikväll ska jag spela bingolotto
och 2 lotter har jag till kvällen.
När åt du pizza senast?
Igår hos brorsan i Uppsala.
Det smakade riktigt gött.
Vet du vad förkortningen Asg betyder?
Det betyder asgarvar och används
framför allt på Facebook.
När var du hos doktorn senast?
På någon utredning i maj förra året.
När var du hos tandläkaren senast?
Inte längesedan alls typ ett par veckor senast.
Har du åkt på finlandskryssning någon gång?
Kryssning iaf men jag kommer tyvärr inte ihåg
vart kryssningen gick.
Jag har varit på en kryssning till både
Tallinn och Visby.
Har du flygit någon gång med flygplan?
Nej men jag hoppas på att göra det någon dag.
Vad läser du för böcker?
Jag läser allt ifrån faktaböcker till
kokböcker.
Lagar du mat varje dag?
Ja nästan.
Äter du någon medicin?
Nej.
Har du körkort?
Nej.
Skulle du vilja ta det då?
Nej nöjer mig med färdtjänst eller kommunalbuss.
Vilket var det roligast ämnet i skolan?
Jag gillade matte, hemkunskap och engelska.
Vad har det äckligaste i skolmatsalen då?
Ärtsoppa och skolans köttfärssås och bönsalladen
får jag inte glömma.
Kan du ditt personnummer?
Ja.
Vart någonstans är det sydligaste du varit i Sverige?
Längst ner i Skåne.
Vart någonstans är det nordligaste då?
Jämtland.
Gillar du att resa?
Ja.
Gillar du att gå till jobbet?
Ja du det beror på det.

2 kommentarer:

  1. Hej Emil, Det är en bra och intressant intervju. Hoppas du får en ny telefon snart. Alla de bästa. Eurovision Song Contest i några veckor. Kommer du titta på det?

    SvaraRadera
  2. Japp det kommer jag!
    Kul att se dig kommentera!
    Ha det gött! Kram från Emil!

    SvaraRadera