söndag 15 maj 2011

Söndag, bingolotto, dolmiosås och promenad ; D!

Jahopp söndagen lider mot sitt
slut nu.
Imorgon är det upp och jobba igen.
Inget skönt direkt.
Jag gör väl min plikt eftersom man inte
har semester.
Men idag har jag ätit dolmiosås,
gått en promenad och spelat bingolotto.
Ingen vinst den här gången.
Man får hoppas på att man
vinner nästa gång igen.
Om ni missade min blogg förra veckan
så kan jag faktiskt säga er att
jag vann 100 kr då
som jag spenderade bort på en skiva.
Unna sig får man ibland.
Speciellt när man vunnit på bingolotto.
Eller när man har lust.
Nästa vecka händer lite grejer.
Möte, förhoppningsvis något med kompisarna,
lite matlagning m.m.
Och så blir det jobb också.
Man får ju göra lite kul på rasterna iaf.
Men vissa arbetsuppgifter är lite tråkigare.
Men allt kan ju å andra sidan inte vara roligt.
Imorgon är det måndag så då händer
lite miljöinsats grejer iaf.
Och det är bra för konditionen också.
Frisk luft och motion är bra för
både hälsa och välbefinnande.
Viktigt att trivas och må bra.
Och när man motionerar mår man faktiskt
jättebra efteråt.
På eftermiddagen däremot händer mest håshullsysslor på jobbet.
Jag är ju redan så duktig på att dammsuga men
är det jobb har man ingenting att säga till om.
Hårda bandage ska det vara.
Annars kanske man blir kallad till något möte.
Hur kul är det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar