måndag 9 maj 2011

Måndag, Falukorv i ugn och jobb som vanligt ; O!

Idag på jobbet har jag arbetat hårt
med att plocka upp skräp som människor kastat.
Bra insats för miljön.
På eftermiddagen inget speciellt.
Händer inte mycket grejer på jobbet.
Hemma lagade jag falukorv i ugn
med hemlagat potatismos.
Det blir matlåda imorgon.
Jag tittade även på mamma byter bo
samt en unge i minuten.
Imorgon efter jobbet blir det
att umgås med några polare.
Samt att lösa in bingolotten om jag hinner med det.
Laga mat behövs dock ej eftersom det är matlagningsdag
på jobbet onsdagar.
Så vem vet?
Jag kanske köper pizza imorgon med gänget
eller om jag blir erbjuden mat.
Då har jag verkligen väldigt snälla och
trevliga kompisar.
Jag glömde att skriva en sak.
Imorgon är det bagerijobb och det ser
jag fram emot.
Det är så trevligt att prata skit
med de som är där.
Bageripersonalen är ett trevligt gäng
med humor och värme.
Samt goda kunskaper om människors förutsättningar.
Så imorgon passar jag säkert på att
köpa kaffebröd och bjuda kompisarna på.
Wienerbröd eller kanske något annat.
Vem vet?
Nu tror jag snart att det är dags
att släcka ner datorn för kvällen.
Imorgon är en ny dag som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar