onsdag 4 maj 2011

Fullt upp idag ; D!

Så här på en onsdag har man fullt upp.
Dagen började vid frukostbordet som vanligt.
Sedan några timmar på jobbet.
Slit och jobb som vanligt.
Det är så det är på jobbet.
Efter jobbet blev det kurs.
Efter kursen blev det matlagning.
En smarrig fiskgratäng med räkor
och citron+ potatis.
Vad kan bli godare?
Det blir matlåda imorgon
i kombination med grädde och krossade tomater.
Imorgon är det hård träning på jobbet.
Efter jobbet blir det eventuellt av umgås
med Alex.
Ringde honom så här på kvällskvisten.
Och några andra saker jag har att berätta
är att jag har ansökt om att börja på vuxenskolan 1 till 2 ggr per vecka i höst.
Ser fram emot det men jag måste tyvärr säga att de kan inte lova att
alla som söker kommer dit.
Hoppas kan man alltid.
Annars hoppas jag på lite övriga grejer.
Fick reda på idag att jag står i kö att
kunna få börja gå två dagar i veckan på
mediaverkstaden och jag hoppas givetvis på det.
Dels är det skönt att inte behöva gå till
taxin på morgonen och för det andra
jag får göra teoretiska arbetsuppgifter som
passar mig.
Trevliga arbetskamrater också och god
och framför allt lugn arbetsmiljö.
Känner mig hemma på ett kontor
med en dator och lite avstånd till
arbetsledarna.
Känner mig trygg med att vara självständig
och inte få hjälp hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar