tisdag 22 juni 2010

Tisdagen den 22:e Juni!

Nu är vi snart framme vid semestern.
Längtar till detta.
Min morgon började som vanligt med klartext och kaffe.
Sedan åkte jag och min handledare Rebecca till spårvagnsverkstaden.
Jag intervjuade en person som jobbade där.
Jag fick bland annat reda på att en spårvagn vägde
mellan 13 ton och 40 ton.
De nya vägde 40 ton och de äldsta mellan 12-14 ton ungefär.
Han bjöd mig på kaffe också.
Därefter åkte vi tillbaka till Thapperska och åt lunch.
Det blev lax och potatis. Det var gott.
Sedan en promenad i vrinnevriskogen.
Nu när jag kom hem sprang jag ner till systemet
och köpte några bärs till midsommarhelgen.
4 5,2:an och 1 kung.
Nu är jag hemma och slappar.
Ikväll ska jag nog mest ta det lungt.
Imorgon ska jag med min dagliga verksamhet på utflykt
till himmelstalund. Badkläder åker självklart med.
Så då betyder det att det blir premiärdopp imorgon.
Och matsäck ska vi ta med också.
Så jag har något att se fram emot.
Och på fredag går jag på semester.
Längtar jättemycket efter detta.
Bada och grilla.
Och åka på många spännande utflykter också säkert.
Jag kommer uppdatera min blogg under semestern så den som läser får veta.
Nu ska jag logga in lite på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar