onsdag 2 juni 2010

Har tagit på mig studentmössa idag!

Jahopp nu närmar jag mig slutet av tiden i skolan.
Och en markering nu är att jag bär studentmössa på huvudet.
Om jag tar en bild kommer ni få se den här.
Men i alla fall jag och min lärare Monika
har varit nere till stora skolan och tagit på mig
en mössa.
Jag känner mig spänd nu inför studenten.
Men det var mycket intryck i aulan så man
känner sig lite seg idag.
De var ganska högljudda eleverna
från stora skolan alltså.
Vi sjöng även studentssången.
Våran rektor berättade för oss
att ha studentmössa är en
urgammal tradition.
Ända sedan 1863 har folk burit studentmössa på sig.
Man lär sig något nytt varje dag.
Så ikväll ska jag bara ta det lungt och slappa.
Vilket man behöver efter en händelserik dag.
Och så höll även rektorn ett tal för oss.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få ta på mössan äntligen nu får alla se den varje dag då?

    SvaraRadera
  2. Japp det kommer jag ha! Jag är ju så grymt cool i min studentmössa : D!

    SvaraRadera