onsdag 23 juni 2010

En trevlig dag på Himmelstalund idag!

Jahopp idag förstår ni mina kära läsare
har jag varit på utflykt med jobbet.
Vi har både spelat kubb, käkat grillad kyckling som matsäck
och badat.
Inte illa.
Och så avslutade vi även med en glass innan jag fick tjuss hem.
En god mjölkfri glass med jordgubbssmak.
Och nu är jag hemma och tar det lungt.
Ni kanske undrar hur det gick i kubb-spelet förresten.
Jo tyvärr var det andra laget som vann.
Ikväll ska jag slappa och imorgon förstår
ni mina läsare går jag på semester.
Jag vet att jag tjatar men vem kan låta bli och
prata om semester?
På fredag är det midsommarafton.
Inte fel : D!
Sill, nubbe och färskpotatis och så bärs förstås.
Jag längtar så grymt mycket.
Det var inte kallt i vattnet för en viking som jag.
Det var väl omkring 24 grader hett i vattnet.
Men det klarar ju jag galant.
Jag får hoppas på badväder på semestern.
Så man kan njuta av många härliga dopp.
Det räcker med 17-18 grader för att jag ska kunna bada.
Ni får ha en fortsatt bra dag.
Det kanske kommer mer information ikväll?
Om jag har något att skriva vill säga.
Jag ska nog dricka en kopp kaffe på balkongen snart
och kanske någon bra tidning eller bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar