torsdag 21 januari 2010

Hade engelska på förmiddagen idag

Idag på förmiddagen hade jag engelska i skolan!
Det var roligt!
Vi jobbade med korsord!
Ett roligt tidsfördriv!
Nej egentligen inte!
För mig är ju Facebook ett roligt tidsfördriv!
Korsord är kul och hjärngympa också!
Vi jobbade med både djurkorsord och korsord
med lite allt möjligt!
Nästa vecka skulle vi öva lite mera
med praktisk engelska!
Det blir spännande!
T.ex hur man beställer på Restaurang!
Osv.
Och lite annat roligt!
Ja jag har ett papper på planering som rör engelskan!
Jag kommer inte ihåg precis men lite mer praktiskt helt enkelt!
Det blir bra och tur dessutom att mammas sambo är skotte så
man kan öva lite hemma också!
Så kan man säkert snart prata flytande engelska!
Och sen så kan man ju se engelska filmer och träna lite!
Så det finns många bra sätt att lära sig på!
Någon kommenterare som har ytterligare tips?
Så kanske jag kan träna på ett till roligare sätt?
Engelska är bra att kunna i utlandet t.ex.
För att jag kanske åker utomlands när som helst!
Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar