lördag 2 oktober 2010

Ikea idag ; D!

Jahopp idag har vi varit till Ikea.
Där köpte vi möbler till friggeboden
som är 95% klar.
Vi köpte b.la en säng till Fannys rum.
Doftljus m.m.
Jag köpte även lakritsälgar och
så lättsaltade chips som var riktigt gott lördagsmys.
Chipsen har jag några kvar av som jag sparar till bingolotto
imorgon.
Sedan åt vi på burgerking.
Jag tog en kycklingburgare- dressing.
Eftersom den innehåller laktos och det är
inte lätt när man inte ens har tabletterna med sig.
Sedan åkte vi hem.
På hemvägen hände det en olycka.
Det var nämligen så att bilen stannade.
Och eftersom bilen var tankad för inte
så länge sedan kan det inte ha varit soppatorsk.
Det måste ha varit något annat.
Så om bilen inte går att laga måste vi alltså
köpa en ny bil.
Vi funderar på Volvo.
Typ en billigare V70 eller 855:a.
Sedan kom jag hem i mormors nya
mans bil.
Hemma drack vi eftermiddagskaffe och åt
äpplekaka.
Efter fikat slappade jag bara.
På kvällen blev det köttfärspaj och 2 bärs.
Efter pajen blev det lite mys
med godis, chips och öl.
Nice ; D!
Nu tar jag lite datortid innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar