tisdag 5 oktober 2010

En händelserik dag idag ; D!

Jahopp idag har det varit en rolig
och händelserik dag.
Med både en flytta hemifrån-kurs,
jobb på bageriet och bad.
Det är nice det.
Så nu behöver jag vila.
Flytta hemifrån-kursen handlar
om vad som är bra att veta när
man flyttar hemifrån osv.
Och även om hur man kan bo.
Hyreslägenhet, bostadsrätt eller särskilt boende.
Vi pratade även om vad som fanns för ordningsregler
om man bodde i lägenhet.
Vi åt ostmacka och drack juice där också.
På bageriet hjälpte jag till att baka mazariner.
Hoppas de blir goda.
För er som bor i Norrköping eller Åby.
Åby konditori och bageri ligger i det
lilla samhället Jursla.
Efter bagerijobbet åt jag min lax-matlåda.
Gott ; D!
Efter maten blev det bad.
Skönt ; D!
Och imorgon blir det matlagningsdag
på jobbet.
Den som är nyfiken får läsa
vad jag lagade för något imorgon.
Det blir säkert något gott i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar