fredag 27 november 2009

Var på matlagningskurs idag

Idag var jag på matlagningskurs.
Jag tränade med en arbetsterapeut
på att laga mat.
Det blev köttfärssås idag och det blir det nästa gång också.
Och sedan får vi se vad det blir för mat.
Ingredienserna i köttfärssåsen var b.la
tomatpure,
basilika,
salt,
peppar
m.m.
Så både jag och min arbetsterapeut gillade den.
Det var på LSS råd och stöd jag gjorde den underbara
köttfärssåsen.
Reccension kommer på samma inlägg.
Betyg: *****
Nyttighet: ****
Det var väldigt nyttigt med tanke på att
det var fullkornspasta istället för vit pasta.
Serverades med vatten att dricka till maten och
lite rårivna morötter.
Efter maten fick jag diska av
min tallrik och mitt glas
och lite övriga grejer.
Så nu kommer jag helt klart klara mig bra när jag flyttar hemifrån.
Och på tal om det kommer jag städa mitt rum efter eftermiddagskaffet idag.
Hoppas det kommer gå bra.
Det gör det säkert.
Jag kommer ju även ha mamma som lite hjälp då.
Och sedan när jag väl är färdig kommer det säkert att kännas skönt.
Så kan man sätta sig lite vid datorn då.
Och när man väl har städat färdigt vet jag ju att
jag varit en duktig kille.
Och så funderar jag på att sätta på lite julmusik samtidigt som jag städar så blir det nog roligare.
Det var längesedan jag städade sist så man får ju verkligen hoppas att det går bra.
Men om det här inlägget ska handla lite mer om matlagning så
kan jag säga att jag ska gå en kurs med flera människor
framåt i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar