tisdag 24 november 2009

Löste in min bingolott idag

Idag löste jag in min bingolott.
Jag vann en bingolottos julkalender.
Vinster man kan vinna där
är b.la
bilar, resor, pengar,
lotter och annat smått och gott.
Hoppas på miljonen även om chansen är minimal.
Men man vet ju aldrig.
Rätt som det är kanske man kammar hem storvinsten.
Som en Volvo V70 vore ju inte fel.
Eller en resa till Mallrorca t.ex.
Bada och sola och äta god mat.
Men självklart kan man vinna småvinster
som 100 kr också.
Vilket är skoj det också.
Som för 100 kr för man två filmer eller Cd-skivor.
För 500 kr får man ju antingen ett buzz-spel eller en parfym.
Och för 50 kr får man t.ex något porslin av något slag.
Så kära läsare håll tummarna för mig nu.
Ni som är vänner med mig på Facebook kan kommentera
min status som handlade om det här.
Eller om ni inte vill svara tryck på gilla där ute.
Så under December månad blir det varje morgon
kalenderöppning både på bingolottos julkalender
och på chokladkalendern.
Så December måste ju vara min favoritmånad.
Inte ens februari vinner över December.
För er som inte vet när jag fyller kan jag berätta att det är
i Februari den 22:e.
Nästa år fyller jag 20 så då får jag handla på systemet om jag vill.
Och det har jag redan bestämt att jag ska.
En öl eller två kanske.
Precis som i låten Kom kom kom
kom till Brittas restaurang.
För där sjungs nämligen där får man sig
en bit eller öl eller två.
Sen kan jag inte mer.
Men i alla fall det är 7 dagar kvar.
Sen December.
Det är ju inte klokt så fort tiden går.
Det känns som att det bara var 2 månader sedan det var midsommar.
Och en vecka sedan det var Halloween.
Det sägs att det går fortare ju äldre man blir.
Och det måste ju vara sant.
Rätt som det är så är man pensionär.
Men det är ju över 45 år kvar än.
Men efter jul kommer 20-årsfest och sen sommar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar