onsdag 25 november 2009

Hade glass och singstarparty på förmiddagen i skolan idag

Idag hade jag glass och singstarparty i skolan.
Alltså först blev det glass och kaffe.
Och senare singstartävling.
Men förresten var det en tävling?
Nej inte direkt vi skrev inte upp våra resultat
någonstans.
Så det var mera en lek.
Alltså en lek för vuxna.
En glädjerik, musikalisk och rolig lek.
Vill gärna göra om det flera gånger.
Det var trevligt att träffa elever och personal som man inte annars träffar.
Jag sjöng låtarna Värsta Schlagern och för kung och fosterland.
Vi var väl runt 12 elever där.
Så det blev full rulle.
Och det var dessutom mysigt med lite kaffe och glass innan detta.
Och min lärare pratade om att vi kunde göra om det här när
Martin och Vicky blir friska.
Men det var ju härligt att få uppleva härlig schlagermusik
när både elever och personal var med.
Men om det var julmusik hade det nog varit ännu roligare.
Och en kopp glögg hade varit gött också.
Men det kan man Å andra sidan dricka hemma.
På tal om jul snackades det på
elevrådet om att vi skulle ha disco före jul.
Så man har ju lite att se fram emot.
Men om jag ska vara ärlig är det nog julafton jag ser fram emot mest.
Vad jag fick i julklapp kommer jag senare skriva på bloggen.
Och självklart kommer det stå vad jag åt för mat också.
Och jag ska försöka hinna med att blogga under jul.
När man dricker glögg och öppnar paket är det inte säkert
att man får lika mycket tid över vet ni.
Men man får ju ta vara på tiden man har.
Så på kvällen efter paketöppning ska jag nog sätta mig och
slappa vid datorn.
Eller en stund före Kalle Anka kanske?
Men om det här inlägget ska handla mer om singstar och glasspartyt
ska jag berätta några låtar som spelades under den där tiden.
B.la
För kung och fosterland,
Värsta Schlagern,
Fyra bugg och en Coca Cola
och några flera.
Vilket passar mig som älskar schlagermusik.
Och dessutom är det ju trevligt att umgås.
Och man fick träffa trevliga elever och personal dessutom.
När man väl lyssnade på musiken kunde man dansa lite.
Och så fick man lyssna på sådan musik som man ofta hör.
Och så är det kul att kunna jämföra att man är olika duktiga på att sjunga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar