torsdag 19 november 2009

Såg film om innerbandyturneringen idag

Idag på skolan såg vi en film om innerbandyturneringen.
Det var kul.
Fikret hade filmat.
Det var en bra film som alla skolans kändisar var med i.
Och jag drack ju kaffe medans de andra spelade.
Vilken latoxe jag är ibland?
Nej skojade bara.
Jag är helt enkelt inte så intresserad av
idrott.
Jag håller mig till styrketräning och promenader.
Men det är ju jättebra.
Bra musik var i den här filmen.
Och man fick se innerbandyspelarna på nära håll också.
Vilket var kul.
Och den här filmen väckte
det här underbara minnet dessutom.
Man var liksom inne i filmen.
Det var både min och den andra klassen som tittade på den filmen.
Det enda som saknades var lite kaffe.
Betyg på filmen: *****
Filmen var ungefär 1 timme lång.
Så när filmen var slut var det helt enkelt dags för mat.
Och fisksoppan idag var jättegod.
Man fick se matcherna när vi vann och
när Himmelstalund vann.
Filmen utspelar sig i Mäshallarna i Himmelstalund.
För er kära läsare som inte vet var Himmelstalund ligger
så kan jag förklara att det ligger mellan Klockaretorpet och Skarphagen
i Norrköping.
Himmelstalund har ju även hällristningarna.
Så Norrköping är ju en kurturell stad.
Om ni undrar vad för musik som spelades i den här filmen
kan jag säga att det var den här We are the champions som passar till innerbandyturneringar.
Och så var det även We will we will Rock you.
Så en stämningsfull dag blev det allt.
Men i jul ska man inte tala om hur stämmningsfullt det blir
med ljus och glögg.
Någon som längtar till jul?
Ni kära läsare som kommenterar säg vad ni tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar