torsdag 26 november 2009

Hade engelska på förmiddagen idag

Idag hade jag engelska på förmiddagen.
Vi pratade om djur och färger.
Och såg en film om djur på engelska.
Så kul hade vi det allt.
Och sedan fick en elev
som inte har varit med tidigare vara med.
Han var duktig på engelska vilket
gör att han passar in i gruppen.
Engelskalektionen var nästan 1 timme lång.
Så det är ju kul att få njuta av det.
Det roligaste med denna lektion var nog filmen
vi tittade på.
Men eftersom jag är väldigt duktig på engelska
så tycker jag ju att det kunde vara något svårare uppgifter.
Som t.ex praktisk engelska.
Hur man beställer på restaurang och cafe t.ex.
Hur man gör när man träffar nya människor
som bara kan engelska är också bra tycker jag.
Ja det finns mycket kvar att lära.
Det är även bra att kunna kommunicera långa meningar
på engelska.
Som handlar om vad man är intresserad av eller vart man bor.
Vad man vet ju aldrig.
Rätt som det är träffar man säkert någon som
bara kan engelska.
Och någon vacker dag åker man säkert utomlands.
Och då är det ju bra att kunna engelska.
Tänk om jag vinner på en solresa på bingolotto t.ex.
Eller en resa till London kanske.
Vem vet?
Jag får lycka till med lärandet.
Det är ju tur att man är kvar i plugget drygt ett halvt år till.
För sedan är ju studenten.
Så då slutar ju skolan om man inte vill plugga vidare förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar