onsdag 12 maj 2010

Onsdagen den 12:e maj!

Nu är vi snart framme i mitten av maj.
Exakt 29 dagar kvar tills studenten.
Men för att berätta om dagen istället.
Vaknade 7 och åkte snabbt iväg till skolan
och åt frulle.
Sedan efter frukost arbete vi med att skicka mail
och nu startade ett nytt mailkonto
med tanke på att nu tar jag snart studenten
och då får jag inte längre ha kvar min skolmail.
Sedan åt jag mat. Nötfärsbiff, sås och potatis.
Sedan rastpromenad. Lite längre idag
vilket man behöver också.
Sedan blev det lite kaffe innan det
var dags att börja jobba.
Sedan forskade vi om oss själva.
Och gissa vem vi forskade om?
Jag faktiskt!
Vi pratade om vad jag hade för intressen,
vilket fotbollslag jag hejade på,
favorit-TV program, Osv.
Sedan på 2:a timmen så blev det Amigo.
Inte tråkigt alls.
Jag hade sett fram emot det hela dagen.
Sedan efter amigo var det hemdags.
Först buzz och kaffedags tillsammans med brorsan.
Sedan dammsög jag.
Och nu inväntar jag lax som jag ska äta som kvällsmat.
Och nu är jag dessutom ledig i 4 dagar.
Inte tråkigt alls.
Bara ta det lungt och sova länge på mornarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar