måndag 31 maj 2010

Måndagen den 31:e maj!

Idag är det sista maj.
Morgonen började som alltid med
kaffe och klartext.
Sedan åkte vi till Söderköping
med skolan och tog en glass på smultronstället.
Jag tog 2 hallonsorbetkulor. De var goda.
Efter det åkte vi tillbaka till skolan och åt lunch.
Sedan hade jag rast.
Efter rasten åkte jag och min fröken Monica
till brågården där jag ska ha min dagliga verksamhet.
Sedan hedrade vi en elev på skolan som dött. En mycket tråkig händelse.
Sedan blev det att gå ut i parken lite.
Det är motionstävlingsvecka just nu.
Vi elever på skolan får nämligen fylla i
när vi har gått promenad.
Bra va?
Och sedan kommer det lottas ut priser.
1:a pris är en dvd med någon disneyfilm.
Namn kommer jag tyvärr inte ihåg.
2:a pris är en dvd med Robert Gustavsson.
Och 3:e pris är idol 2009 cd-skivan.
Jag hoppas mest på 3:e pris eftersom jag gillar
den musiken.
Nu är jag hemma och har fått i mig mitt eftermiddagskaffe.
Ikväll är det kanske något bra på TV?
Ja vi får väl se.
Och så ska jag äta något senare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar