onsdag 26 januari 2011

Sveriges mästerkock+ halv åtta hos mig ; p!

Idag har jag sett på Sveriges mästerkock och halv åtta hos mig.
I Sveriges mästerkock fick de idag b.la hacka lök, göra en rätt på 40 minuter+
knäcka ägg. Det var både stressigt och svårt för dem.
Och juryn på programmet är stenhårda.
De fick även filea fisken så den vägde ungefär 160 gram.
Och gissa hur svårt det är?
En av deltagarna hade en tanke om
hur man kunde göra.
En marabou chokladkaka väger 200 gram.
Och man kan tänka sig lite mindre än den.
Men jag tror det är kanonsvårt.
För er som inte vet så är b.la
Per Morberg jury och några till.
På halv åtta hos mig idag gjorde
värden kantarellsoppa med renkött och västerbottenost
som förätt.
Huvudrätten blev biff ala något med
grönpepparsås.
Efterätten blev hjortonparfait.
Det är nog gott allt av det där.
Västerbottenost är gott.
En riktig smakrik hårdost som är lagrad
länge och ger därför extra mycket smak.
Grönpepparsås är gott men säkert väldigt avancerat.
Jag gillar inte kantarellsoppa.
Så jag gissar på att jag skulle ge
kvällens värd 7 poäng om jag var
med där.
Allt annat var gott iaf.
Han fick totalt 21 poäng.
Imorgon på halv åtta hos mig är det
veckofinal.
Och jag gissar på att veckans vinnare
blir Johan som var igår.

2 kommentarer: