söndag 6 december 2009

Provade spikmatta igår kväll

Igår kväll vid 19.30-tiden provade jag spikmatta.
Det var både skönt men gjorde ändå lite ont i början.
Men om man ska prata hälsa så kan jag berätta att det är bra för
blodcirkulationen.
Så i helgen vet man i alla fall att man gjort något nyttigt
och inte bara gjort ovanor.
Jag låg där ungefär 10 minuter.
För er som inte vet jag berätta att spikmattan lär bli årets julklapp.
Men jag vet ju inte hur bra de säljer.
Jag känner i alla fall några personer som har spikmatta.
T.ex min stödfamilj har också en spikmatta.
Det gjorde inte jätteont egentligen men
det gjorde i alla fall ondare än
att ta influensa-vaccin.
Så jag vet tyvärr inte vad jag ska jämföra det med.
Men det kändes skönt efteråt så ni
som läser det här inlägget prova gärna.
Om ni tycker det är jobbigt behöver ni inte göra det något mera.
För man tycker säkert väldigt olika om det här.
En del tycker det är jobbigt andra inte.
Om jag ska betygsätta det här blir det en 4:a.
Så inte fullt betyg men nära alltså.
I nyttighetsbetyg blir det nog en 5:a däremot.
För det är säkert lika nyttigt som 30 minuters promenad.
Eller ett träningspass kanske?
Så man kanske skulle sätta in det på önskelistan?

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Härligt Märthy!
    det är nyttigt med spikmatta!
    Det sätter igång blodcirkulationen.
    Så då vet man ju som sagt att man gjort något nyttigt.
    Och inte bara glott på data eller TV!
    * Ler!
    Det är säkert som sagt lika nyttigt som 30 minuters promenad eller ett träningspass.
    Så då kan man känna sig stolt D!
    Kram från Emil!

    SvaraRadera