tisdag 1 december 2009

Fikade på cafe kupolen idag

Idag fikade jag på cafe kupolen
med min kontaktperson Jonathan.
Jag tog en espresso och en rågsmörgås
med skinka.
Så nyttig var jag allt.
Eller hur kära läsare?
Men egentligen behöver inte tänka
på figuren nu under juletid.
Men det är ändå bra att man har en macka istället för en kaka.
I alla fall när man har ätit choklad på morgonen.
Som händer just nu eftersom jag har en chokladkalender.
På torsdag ska jag ju också träffa min kontaktperson Jonathan
och då ska vi handla julklappar och fika.
Någon ut av er som kommenterat som har förslag på cafeer?
Cafe kuriosa har jag ju fikat på några gånger redan
så jag vill ju inte fika där.
Men lindahls kanske?
Där smakar ju kaffet underbart.
Man får en stor kopp också dessutom.
Så snacka om en koffienkick.
Vilket man behöver på eftermiddagen.
Betyg: *****
Nyttighet: ****
Det var en trevlig kaffestund som var sund.
Visst är jag duktig på att rimma?
Vi satt där ungefär 30 minuter.
Och sedan bar det iväg till biltvätten och
Jonathan tvättade sina röda Volvo.
Så det var med andra ord en underbar dag.
Och sedan en omgång buzz så
dagen får ett stort tummen upp.
Jag vann matchen dessutom.
Vilket var super-positivt.
På torsdag kommer jag handla julklappar.
Men nyfikna läsare jag kommer inte skriva vad.
Eftersom de jag köper till kan läsa det då.
Men om jag ska säga en sak angående köpet
kan jag berätta att det är inte så dyra grejer
med tanke på att man behöver spara pengar.
Idag förresten på biltvätten fick man sitta inne
i ett rum och se på när bilen blev tvättad.
Har aldrig sett det förut.
Så häftigt var det allt.
För att alla andra gånger man tvättad bilen
så har man gjort det för hand
och nu blev den tvättad med hjälp av en robot.
Eller en maskin eller vad man nu kallar detta.
Så det blev förstås en extra bil-resa också.
Vilket ger högre poäng på dagen
om man gillar att åka bil.
Det var nämligen på Statiol på butängen
som bilen blev tvättad.
För er kära läsare som inte vet vart butängen ligger kan jag nu kommentera att det ligger mellan Maxi och City.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar