söndag 6 december 2009

Bakade marsipan hos farmor idag

Idag bakade jag marsipan hos farmor.
Det blev b.la min gamla katt Gussa.
Dammsugare,
Pappas katt manne,
Taigon,
Salta katten,
Cigarett-tändare,
Lastbil
och några andra härliga figurer i marsipan.
Medans jag bakade marsipan blev det även en kopp glögg.
Och när jag var hos farmor idag kan jag kommentera att
kusin-vitaminerna var på besök idag.
Vilket är trevligt eftersom man sällan träffar dem.
Och till lunch hos farmor blev det Lasagne idag.
Och innan vi bakade blev det lite kaffe och kakor.
Snacka om vrålfika.
Trot eller ej men farmor brukar ofta servera
många kakor.
Typ 10 sorter även om jag bara orkade 4.
Och jag kan också berätta att
farmor hade köpt lite julklappar som blir spännande
att se vad det blir på annandag jul när jag är hos pappa.
Och jag kan även berätta att det övriga folket alltså pappa och syrran
bakade punsch-godis.
Och vi hade en rolig och trevlig dag.
Och jag kan även berätta att jag drack en kopp glögg med citrus-smak också.
Men vanliga glöggen är nog ändå godast.
Idag tog jag förresten en bit av Manne i marsipan till bingolotto-myset.
Och den var riktigt smarrig.
Nästa marsipanbit blir till Lucia och 3:e adventsfikat den 13 december.
Och jag kan även berätta att jag bakade en marsipangris till
min klasskamrats mamma.
Då kommer hon bli jätteglad tror jag.
Hon som stekte underbar strömming till mig kanske ni redan vet.
Vi var hos farmor ett par timmar.
Så man han både med att fika, baka och äta.
Om ni är nyfikna på vad som fanns för bakverk kan jag berätta att
det var b.la saffransbullar och chokladbollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar