måndag 13 december 2010

Lucia idag ; D!

Idag har det varit lucia.
Nice ; D!
Och idag har jag ätit frukost
i kombination med risgrynsgröt
och TV.
Trevligt.
Lucia på TV nämligen.
Mycket vackert och stämningsfullt.
På jobbet på morgonen fikade vi med
kaffe och lussebulle samt pepparkaka.
Annars har vi gått till återvinningen
med lite skräp.
+ att vi har pysslat.
; D!
Jag har gjort
smällkamarell och en luciafigur.
Som hade renhorn.
Fränt va?
Jo om man heter Emil tycker man det iaf.
; D! ; D! ; D!
Imorgon är det 14:e December och
10 dagar kvar till jul.
Hoppas alla mina läsare får en trevlig sådan.
Några av er kanske ska fira hemma
andra borta.
Jag ska fira hemma iaf.
Med glögg, mat och paket.
Det är en gammal tradition.
Som jag inte vet hur länge den funnits.
Kanske sedan 1800-talet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar